Sunday, March 13, 2011

Matta Fair 2011

Went to Matta Fair last Friday since I was on leave that day. Tidak, saya tidak cuti semata utk ke situ. Saya cuti utk hantar mak abah saya to KLIA as they were leaving for Syria later that evening.

Kenapa saya gagahkan diri ke Matta Fair?
Ia adalah kerana saya tgh excited mengsurvey2 package utk ke Padang-Bkt Tinggi bulan May ni. Dan aim saya adalah package yg kurang dari RM400 per pax utk 4h/3m.

Reached PWTC around 11am and didn't expect crowd yg menyesakkan on a working-Friday-morning.

So since keadaan lumayan sesak, i've changed my strategy dari survey-satu-persatu-booth-yg-menarik-and-langsung-book kepada aktiviti mengumpul brochures semata.

In between, stop by kat booth Leisure Holidays dgn niat nak dapatkan free 2days/1night voucher at one of the holiday apartments. ngehehehe.

Dengan keazaman yg jitu utk tidak terpengaruh dengan setiap konsep "bagus-suka-guna-mampu" diorang, akhirnya saya lulus sbg 'pendengar setia' kat situ selama lebih 1/2 jam, dan berjaya dapatkan voucher sprti dlm gambar di bawah tanpa mengeluarkan sebarang dana berupa uang ringgit :p

Selain 2 beg penuh berisi brochures & free voucher apartment tadi, saya juga dapat ole2 berupa sibijik cokelat & sticker dari Japan Tourism punye booth. *waktu tu belum dpt news ttg massive earthquake and tsunami kat Jepun tu, the japanese uncle yg jaga booth tu pon masih ceria gumbira time tu :'( *



Left pwtc at almost 3pm setelah selesai khatamkan segala booth kat Dewan 1, 2 & 3 - juga di sebelah PanPac (Reliance) dan dalam The Mall (Mayflower) :p

Dan setelah meng-study brochure2 yg diperoleh, rata2 package padang-bkt tinggi utk 4h/3m adalah Rm500++. Jadi, package dari Travel Agent yg berpusat di Padang tetap kompetetif, terutama package dari Regina Adventure :)

Dan di saat saya menulis entry ni pon, jari jemari saya yang tak berapa nak runcing pon tgh sebok menggugel apa shj yg berkaitan dgn Padang & Bkt Tinggi berserta Tasik Maninjau.

0 comments: